Vanliga frågor
Här hittar du svar på vanliga frågor
Allmänt
Vi använder oss av Tres prisbelönta nät.
Ja, inom 14 dagar om du är privatkund. Det gör du genom att skicka in en ångerblankett, maila eller ringa oss. Klicka här för att komma i kontakt med oss.
Du kan kontakta oss via post, mail eller telefon. Klicka här för att komma i kontakt med oss.
Fakturor
Ja, det har vi!
Abonnemang
Mobiltelefoni
Du ska använda det SIM-kort vi skickat till dig, det skickar vi ett par dagar innan numret flyttas in ihop med information om när det ska sättas i.
IP-telefoni
Om du inte har aktiverat dessa ännu, så ska du först aktivera tjänsten. Du ska ringa till 0771-403023 och första gången du ringer dit så får du välja en pin kod* och du får valet att spela in ett eget röstmeddelande. Vill du inte spela in ett eget röstmeddelande så finns det ett förinspelat.
Avseende nummerpresentation så fungerar det alltid förutsatt att telefonen du har inkopplad är kompatibel med nummerpresentation, vid röstbrevlåda se våran guide för att aktivera röstbrevlådan.
För att lyssna av röstbrevlådan så ringer du till 0771-403023.
Fast telefoni
Börja med att testa använda en annan telefon, fungerar det fortfarande inte så kontakta oss så hjälper vi dig felsöka.
Bredband ADSL
Mobilt bredband
Sim-kort
Surf
Utland
Felsökning
Om Fonia
Fonia har funnits sedan 2013 och tillhandahållit sina tjänster och produkter till kunder på den svenska mobilmarknaden.
Hittade du inte svaret?
Guider
Använd våra guider för att få hjälp med att ställa in mobilen så att den fungerar som den ska.
Felanmälan
Något som inte funkar? Meddela oss genom att klicka här.